20091229

Nu börjar det att dra ihop sig!


Jag stod i köket häromdagen och tittade på min misslyckade Naga Morich. Den har stått i ett litet hörn i köket och aldrig fått något riktigt ljus. Den har fungerat som "lite grönt sällskap i köket -blomma". Men har nu efter 9 månader börjat knoppa under årets absolut mörkaste tidpunkt. Nästa år ska den definitivt få växa sig stor och ståtlig och bära stora mängder dödlig frukt!

Inspirerad av min lilla Naga Morich som visade tecken till frukt så började jag spåna på det kommande årets odling. Det blir några få stora utomhusodlade plantor av sorter jag verkligen gillar.

Jag passade även på att göra ett kok chilisås. Det blev en riktigt stark sås gjord på en blandning av superhots. Perfekt att dippa ostbågar i och som lämnar en bränna i mun och svalg ett långt tag efteråt.





Inga kommentarer: